- Wprowadzenie czytelnika w świat szkolny bohatera powieści.
- Próba założenia zespołu i blokada ze strony władz szkolnych.
- Próba założenia teatru i ponowny opór ze strony szkoły.
- W szkole pojawia się nowa dyrektorka i nauczyciela francuskiego, czyli Madame.
- Madame i bohater spotykają się na lekcji dotyczącej „Popiołów” Żeromskiego.
- Narodziny fascynacji narratora Madame.
- Stworzenie wypracowania „Pieśni Panny i Wodnika”, gdzie bohater daje Madame do zrozumienia, że jest nią zainteresowany.
- Bohater próbuje się dowiedzieć więcej na temat Madame.
- Narrator angażuje się w artystyczne przedsięwzięcie na skutek fascynacji nauczycielką.
- Bohater dowiaduje się więcej na temat rodziny i historii Madame.
- Narrator zaczyna lepiej rozumieć postawę kobiety.
- Bohater bierze udział w balu maturalnym.
- Taniec narratora i Madame.
- Wieczorny spacer narratora z Madame.
- Narrator mówi Madame, że po studiach chce zająć się pisarstwem.
- Bohater rozpoczyna studia.
- Madame wyjeżdża do Francji.
- Bohater rozpoczyna praktyki w liceum.
- Narrator dowiaduje się, że w szkole historia jego i Madame stała się lokalnym mitem.
- Madame przysyła bohaterowi prezent na urodziny, co świadczy o tym, że o nim nie zapomniała.
- Narrator w postscriptum opowiada o wprowadzeniu stanu wojennego i przedstawia historię swojej powieści, która ma ukazać się na emigracji.
Madame – plan wydarzeń
Autor: Marta Grandke