„Kajko i Kokosz. Szkoła latania” to polski komiks autorstwa Janusza Christy. Ta powieść graficzna zawiera przede wszystkim przygody tytułowych bohaterów, czyli wojów o imionach Kajko i Kokosz. Jednak ich losy związane są także z wieloma pobocznymi postaciami, które często pojawiają się na komiksowych rysunkach i towarzyszą wojom w ich perypetiach.
Kajko to jeden z głównych bohaterów komiksu. Przedstawiony jest jako niewysoki, drobny mężczyzna, a mimo to bardzo sprawnie posługuje się mieczem oraz łukiem. Kajko dobrze rozwiązuje różnorodne problemy, jakie napotyka w swoim życiu i kieruje się szlachetnością oraz odwagą. Jest inteligentny i sprytny, ale czasami zdarza mu się ulec różnym pokusom. Kajko to najlepszy przyjaciel Kokosza i bardzo często pomaga także kasztelanowi Mirmiłowi. To on wpada na różne, przydatne pomysły i dobrze sprawdza się też w walce. Kajko to jedna z najbardziej pozytywnych postaci w komiksie. Często zdarza mu się pocieszać kasztelana Mirmiła w trudnych sytuacjach.
Kokosz to drugi z głównych bohaterów i ważnych wojów. Jest to wysoki, tęgi i łysy mężczyzna z wydatnym, dużym nosem i uszami. Mimo swojej imponującej postury, często Kokosz wykazuje się tchórzliwością, a także przesądnością. Uwielbia jedzenie, jest to dla niego właściwie świętość. Gdy ktoś mu przeszkadza w spożywaniu posiłków, to potrafi się nawet posunąć do rękoczynów. Kokosz często nie potrafi nad sobą zapanować i wtedy na przykład wypija zakazane eliksiry, co prowadzi nawet do niebezpiecznych sytuacji. Czasami potrafi jednak przezwyciężyć własne słabości.
Kasztelan Mirmił zarządza grodem Mirmiłowa. Ma bardzo charakterystyczne, zakręcone rude wąsy i łysą głowę. Zazwyczaj jest władcą dobrym, miłym i sprawiedliwym, ale zdarza mu się mieć też swoje humory. Bywa, że ogarnia go depresja i poczucie rezygnacji, mówi wówczas żonie, by na jego grobie posadziła orchidee. Bywa, że nie potrafi podjąć decyzji. Wierzy, że w całej osadzie to on pracuje najciężej. Mieszkańcy jednak często po prostu sami radzą sobie ze swoimi problemami.
Jaga to czarownica, żona Łamignata i ciotka Kokosza. To bardzo mądra kobieta, która potrafi radzić sobie z wieloma problemami. Lata na miotle i umie warzyć magiczne eliksiry. Towarzyszy jej gadający ptak imieniem Gdaś, który donosi jej o planach zbójcerzy. By uwieść Łamignata, zmieniła się ze starszej kobiety w młodą piękność.
Łamignat to zbój, który napada na bogatych, by oddać łupy biednym i mąż Jagi. Cechuje się on niezwykłą siłą. Przyjaźni się z Kajko i Kokoszem. Mimo imienia odznacza się życzliwym i przyjaznym usposobieniem w stosunku do świata. Początkowo bał się Jagi, ale z czasem się w niej zakochał.
Lubawa to żona kasztelana Mirmiła. To postawna i wysoka kobieta, większa od swojego męża i bardziej od niego energiczna. Mirmił często ulegał zatem swojej ukochanej. Gdy kasztelan wpada na głupie pomysły, to Lubawa grozi mu, że wróci do swojej matki. Mirmił tęsknił za nią w czasie wypraw i żałował, że nie ma jej przy sobie.
Krwawy Hegemon to bardzo przebiegły i władczy bohater, przywódca zbójcerzy. Nienawidzi Mirmiłowa i jego mieszkańców. Nie lubi też własnych dowódców. Nieustannie próbuje zdobyć gród i zawładnąć nim.
Zbójcerze to grupa rycerzy, którzy równocześnie są zbójami. Ich głównym celem jest zdobycie grodu Mirmiłowo i złupienie go wraz z jego mieszkańcami. Ich przywódcą jest Krwawy Hegemon. Ataki zbójcerzy najczęściej kończą się klęską, bo odpierają je Kajko i Kokosz.
Kapral to pomocnik Krwawego Hegemona. To także osoba, która jest odpowiedzialna za wydawanie rozkazom zbójcerzom oraz dowodzenie ich oddziałami. Kapral bardzo często próbuje się przypodobać Krwawemu Hegemonowi. Robi to, by go rozproszyć i obalić, ale nigdy mu się to nie udaje.
Oferma to jeden ze zbójcerzy, jacy służą Krwawemu Hegemonowi. Jest tęgi i ma bardzo dobroduszną naturę. Zwykle dzieje się tak, że to Oferma wykonuje zadania, których nikt inny nie ma ochoty się podjąć. Miewa on czasami bardzo dobre pomysły, ale nikt ich nigdy nie chce słuchać i wykorzystywać.